keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Oh Christmas tree Oh Christmas tree!

Viime lauantai aamuna ajettiin kuusitarhalle valitsemaan joulukuusta.. ihan hauska tommonenki kokemus kun me ollaan aina haettu ite oma kuusi metästä. Valittiin semmonen seittemän jalkanen kuusi jossa oli vähän semmosia kuura-kimalle juttuja mikä oli tavallaan ihan söpö... mutta vei se vähän siitä semmosta aitoutta pois!

Sen kuusen piti sitte antaa "kuivua" päivä tai jotain siihen suuntaan ni haettiin se sitten seuraavana päivänä sieltä farmilta.

Koska mun hostit lähti tosiaan Argentiinaan tiistaina (eivätkä ottaneet mua mukaan!?! whats up with that...) joten päätettiin sitten koristella se kuusi sitte sillo sunnuntaina. Oli tosi kiva koristella sitä, kuunneltiin joulubiisejä ja fiilisteltiin. Viime joulu vietettiin perheen kanssa Thaimaassa, että ei oo ihan "tuoreita" muistoja joulusta jos näin voi sanoa mutta silti vaikka viime joulu ei ollu ihan semmone perinteinen niin silti musta tuntuu että tästä joulusta tulee vielä oudompi! Joulu on kuitenki meidän perheessä (niinkun varmaan tosi monessa muussakin suomalaisessa perheessä) ollu aina hirveen iso juttu.

Meidän jouluun kuulu aina joulupuuro, joulukävely (ei minnekään hautuumaalle lähetty mutta siinä jossain lähimetässä) sitten illallisen valmistelua (kinkkua!!!), lahjojen availua sitten illemmalla, pukki on ihan must!! ja illasta sitte katottiin ehkä jotain leffoja mitä oltii saatu lahjaksi tai muuten vaan hengailtiin. Kirjojen lukeminen oli kanssa ihan joulujuttu. PALJON fazerin sinistä.. vihreitä kuulia.. piparitalo (ja taikinaa!!!!)

Mutta siis ei mitenkään erikoisia jouluperinteitä, mutta silti hirveen rakkaita! Ja vaikka joulu on aina hirveen stressaavaa aikaa ni silti on se vaan niin ihana.


Tiiän jo nyt että jouluaattona mulla tulee niin ikävä mun perhettä ja sukulaisia. Ne kaikki juhlii joulua vielä samassa paikassa (Niin just sinä vuonna ku minä päätän lähteä toiselle puolelle palloa niin ollaanki sitte kaikki jouluna yhdessä! kyllä kiitos ymmärrän yskän ;) !!) mikä on tietty niille tosi jees mutta ois ollu ihan kiva olla itekki. Ku me ei olla järkätty noin isoa joulua mitä ne nyt järkkää siellä Suomessa pitkään aikaan ja mun mielestä jouluna on ihana kun on paljon ihmisä ympärillä.




Oon tosiaan joulun vielä tän mun ensimmäisen hostfamilyn kanssa, eli me ollaan kolmestaan joulu mikä on varmaan mulle se vaikein paikka... Vaikka siis tykkään IHAN HIRVEESTI näistä mun hosteista mutta ei se kuitenkaa oo sama ku oma perhe. Tiiän että tää kaikki kuulostaa teän korvaan hirveeltä lässynläältä mutta oikeestikkaa en kotona ees tajunnu mite tärkee ja rakas mun perhe on mulle! Ja mulla on iha hirvee ikävä niitä/teitä kaikkia :(

Eli pyydänki jo näin valmiiksi anteeksi jos tulee hirveitä masennustekstejä joulun aikaan! haha


Ihanaa joulunodotusta kaikille teille jotka tätä blogia on lukenu! Musta on aina niin ihana saada kommentteja ja kehuja ihmisiltä tänne blogiin (ja muita kautta)... piristää päivää aina ihan hirveesti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti