maanantai 3. lokakuuta 2011

kuka ei kuulu joukkoon?

RAIDERS

Try to look fears!!
Nyt siis vähän explanationia viime viikonlopusta.

Lähettiin siis Ukiahista perjantaina heti koulun jälkeen ajamaan petalumaan, joka on n. puolen tunnin ajomatkan päässä friscosta. Kaikki meän piirin vaihtarit siis saapu sinne kuuden seittemän tienoilla, syötiin siellä dinneri, vaihdettiin vähä vaihtarikokemuksia muitte vaihtareitten kanssa, pelleiltiin ja juteltiin joutavia. Vietettiin siellä siis yö ja aamulla kahdeksalta oltii jo bussissa ajamassa kohti SF:a!

Ensimmäisenä mentiin sitte kuuluisalle Golden Gate Bridgelle.. käveltiin se puoleen väliin ja otettiin paljon picturea. Oli iha jees sää, Friscossa ilmeisesti on aina vähä viilempää.. mutta onneks ei ollu sumusta (toisin ku sillo ku saavuin jenkkilään, Golden Gate Bridgelta ei nähny kaupunkia ku oli nii sumusta!!) ni nähtii kaunis SF sitte horisontissa.

Tämän jälkeen ajettiin kaupunkiin.. ja hypättiin turistinähtävyys ratikkaan, ajettiin vaan kolme korttelia ja maksettiin 6 dollaria, kyllä kannatti :) no ei olihan se elämys! Ajettiin ratikalla SF:n sydämmeen, sitte meillä oli hetki aikaa shoppailla. Shoppailun jälkee mentiin Fisherman's warfiin (niille jotka ei tiedä mikä kyseinen paikka on:
Fisherman's Wharf, kaupunginosa aivan San Franciscon koilliskärjessä, toimi 1800-luvulla kalastajien asuinpaikkana. Nykyisin Fisherman's Wharf on tunnettu paitsi vanhoista laivoista ja laitureista niin myös kalaruuista, lukuisista kaupoista, merileijonista sekä tietenkin upeista näkymistä yli San Francisco Bayn.
You're welcome)
Siellä viettiin muutama tunteroinen, kierreltiin kauppoja, nautittiin auringosta, syötiin lounasta ymsyms..

Sitte hypättiin laivaan ja ajettiin SF bayn yli ja päästiin meän yöpymispaikkaan. USS hornettiin. Me siis vietettiin yö vanhassa sotalaivassa joka oli mm. nähny toisen maailman sodan, Vietnamin sodan... Kuulostaa varmaan ihan jännältä mutta ei se oikeestaa ollu mitenkää erikoista. Ruoka oli pahempaa entä peruskoulussa, pedit ällölikasia ja siellä ei saanu ees liikkua vapaasti... no kokemus tuokin! Ainut hyvä kohta oli kun illalla mentiin kaikki kannen alla sijaitsevaan huoneeseen kuuntelemaan kummitustarinoita mitä oli tapahtunu kyseisellä laivalla. It was some scary sh*t... ei paljoo nukuttanu niitten juttujen jälkeen!

Sunnuntaina mentiin sitte kattomaan Raidersien peliä. Se oliki mun eka kunnon American Football game. Oli aika hurja kokemus.. meä syötiin meän lounas vähän niinku leirintä alueella mikä oli täynnä Raiders faneja. Ja suurin osa niistä oli isoja, meksikolais/mustia miehiä, jotka huutaa isoon ääneen "RAAAAAAAAAAIIIIDEEEEERRRSSS!!!!!!!" tuli vähän semmonen fiilis että en oikee kuulu tänne. Peli ei ollu hirvene tasanen, ja raiderssien fanit luovutti kannustuksessa puoliajan jälkeen. No aina ei voi voittaa. Hauska päivä.

Pelistä ajettiin sitte takasin petalumaan ja kotimatkalla laulettiin porukalla Abbaa! haha! Oli kyllä niin mahtava viikonloppu ja San Francisco oli ihana kaupunki. Tuun vierailemaan siellä uudestaan, for sure. Ja oli niiiiin ihana nähä taas kaikkia vaihtareita!

Katie!

Noemi! Love you <3

Roger (3rd hostdädi)

Me, Mads and Noemi

Laiva jossa yövyttin.

SF

Gotta have glitter

Johannes, Mads and me

Johannes and me at Raiders game!
P.s ei menny ku kaks tuntia ladata nuo kaikki kuvat yksitellen... hullun hommaa sanon minä.